POWRÓT DO MENU

Studia I stopnia

dubrzynska cywil2

Dziekan Wydziału Europeistyki, Politologii i Dziennikarstwa
prof. nadzw. dr Hanna Dubrzyńska

konsultacje:
wtorki od 16.00 do 18.00
środy od 11.30 do 13.00

tel. 58 722 08 10
e-mail: dziekanat@ateneum.edu.pl

multimedia2
PRACE STUDENCKIE

Dziennikarstwo i komunikacja społeczna

Nauka trwa 3 lata (6 semestrów), kończy się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata.

Celem nauki na specjalności dziennikarstwo jest przyswojenie szerokiej wiedzy warsztatowej z zakresu wszystkich form dziennikarstwa (dziennikarstwo radiowe, telewizyjne, prasowe, internetowe itd.).  Część naszych studentów wiąże swoją przyszłość z pracą w mediach, część chce z mediami współpracować podejmując pracę w obszarze PR, przy tworzeniu wizerunku firm, osób, produktów. Wszystkim staramy się przekazać ideę rzetelności, obiektywizmu i wiarygodności.

Specjalność umożliwia studentom zaangażowanie w działalność Radia Ateneum i Telewizji Ateneum. Zapraszamy do słuchania i oglądania naszych audycji w internecie RADIO  TELEWIZJA


Praktyki są obligatoryjne dla każdego studenta. Współpracujemy w tym zakresie z wieloma instytucjami i firmami medialnymi na terenie Trójmiasta. Są to m.in. Radio Gdańsk, Trojmiasto.pl, Wirtualna Polska czy Telewizja Gdańsk. Dzięki praktykom studenci mają możliwość sprawdzenia - przez okres miesiąca - jak pracują zawodowcy.

Dbamy, by absolwent opuszczający mury naszej Uczelni był wszechstronnie wykształcony
i został wyposażony w praktyczne umiejętności przydatne na rynku pracy. Służyć temu mają zajęcia, w czasie których używane są nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz warsztaty,  prowadzone przez osoby związane z mediami na co dzień.

 

 

PRZEDMIOTY KIERUNKOWE

  • Historia mediów w Polsce i na świecie
  • Współczesne media w Polsce
  • Systemy medialne na świecie
  • Stylistyka i kultura języka
  • Retoryka i erystyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie
  • Prawo mediów
  • Etyka dziennikarska
  • Warsztaty dziennikarstwa prasowego
  • Warsztaty dziennikarstwa radiowego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego-montaż
  • Public relations
  • Źródła informacji dla dziennikarza

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE

  • Media lokalne i środowiskowe
  • Technologie mobilne w dziennikarstwie
  • Dziennikarstwo muzyczne
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Fotografia w mediach
  • Dziennikarstwo śledcze
  • Dziennikarstwo sportowe
  • Język i atrakcyjność wypowiedzi dziennikarskiej
  • Seminarium dyplomowe
  • Wykłady do wyboru/specjalnościowe

Praktyka zawodowa 180 godzin/6 tygodni  w czasie studiów 

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE

  • Filozofia
  • Socjologia
  • Encyklopedia prawa
  • Ekonomia
  • Statystyka i demografia
  • Historia Polski XX wieku
  • Nauka o komunikowaniu
  • Współczesne systemy polityczne
  • System polityczny RP

PRZEDMIOTY POSZERZAJĄCE WIEDZĘ OGÓLNĄ

  • Psychologia ogólna
  • Psychologia społeczna
  • Nauka o polityce
  • Marketing polityczny
  • Kultura elitarna i masowa

INNE WYMAGANE PRZEDMIOTY

  • Język obcy
  • Wychowanie fizyczne
  • Technologia informacyjna
  • Ochrona własności intelektualnej z podstawami informacji naukowej
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Program na specjalności dziennikarstwo umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywanie różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej - w stosunkach publicznych, reklamie, promocji, instytucjach prowadzących edukację medialną.
  • W 2012 roku program studiów dziennikarskich został wyróżniony przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego i jako jedyny program nauczania w uczelni niepublicznej w Polsce północnej otrzymał dofinansowanie na  wdrażanie nowych technologii i zakup sprzętu.
  • Studenci korzystają z nowoczesnego, profesjonalnego studia radiowo-telewizyjnego, w którym pod okiem specjalistów przygotowują i realizują audycje Radia Ateneum. Słuchać ich można na żywo w każdą środę od godziny18-ej. Archiwalne audycje znaleźć można na http://ateneum.edu.pl/student/radio-ateneum/ 
  • - Studenci dziennikarstwa wydają „Pryzmat – pismo, dzięki któremu poznają pracę redaktorską. Każdy numer ma swój temat przewodni. Kolegium zbiera materiały, omawia je, studenci sami robią korektę, zdjęcia, decydują o szacie graficznej, uczestniczą w składzie.
  • Do dyspozycji studentów jest nowoczesna pracownia komputerowa, wyposażona w komputery z dużymi ekranami dotykowymi i systemem operacyjnym Windows 8.
  • Zajęcia na studiach dziennikarskich prowadzą znani i cenieni dziennikarze, praktycy, specjaliści w dziedzinie mediów.

 

 

  • Studenci korzystają z profesjonalnego studia RTV. Dzięki niemu mogą zapoznać się z warsztatem obróbki dźwiękowej oraz nauczyć się przygotowania audycji radiowych. Audycje na żywo mają wierne grono słuchaczy. Przygotowujący je młodzi dziennikarze podchodzą z pasją i humorem, zapraszają do studia znane osobistości, często w studiu Ateneum gości muzyka na żywo https://www.facebook.com/radioateneum.  
  • Dla osób zainteresowanych sportem na terenie Uczelni działa AZS o bogatej historii mogący pochwalić się znakomitymi osiągnięciami w wielu dyscyplinach.
  • Samorząd Studentów Ateneum jednoczy wszystkich aktywnych, pełnych pasji, gotowych do działania ludzi.

 

 

Absolwenci specjalności dziennikarstwo są dobrze przygotowani do podjęcia pracy zawodowej. Świadczy o tym fakt, że wielu z nich już w czasie praktyk zawodowych i staży potrafiło wykazać się wiedzą i umiejętnościami, które zostały dostrzeżone i przełożyły się na zatrudnienie.

Gdzie pracują nasi absolwenci?

  • stacje radiowe i telewizyjne
  • prasa
  • serwisy internetowe
  • biura rzeczników prasowych
  • agencje PR
  • działy marketingu i PR
  • domy mediowe
  • agencje informacyjne

Nauka trwa 3 lata (6 semestrów) i kończy się egzaminem dyplomowym połączonym z obroną pracy dyplomowej i uzyskaniem tytułu licencjata.

Specjalność Marketing Medialny przygotowuje do pracy w charakterze rzecznika prasowego, osoby kształtującej wizerunek firmy, instytucji bądź konkretnego przedsięwzięcia, a także w firmach reklamowych. Studenci tej specjalności zdobywają wiedzę o znaczeniu oraz instrumentach komunikacji społecznej. Nabywają praktyczne umiejętności w zakresie metod kształtowania opinii publicznej, planowania kampanii reklamowych i strategii komunikacji, a także współpracy z mediami oraz społecznościami lokalnymi. W ramach warsztatów,  w oparciu o doświadczenia praktyków zawodu (dziennikarzy radiowych,  prasowych i telewizyjnych, rzeczników prasowych), przygotowują konferencje prasowe, opanowują umiejętność udzielania i przeprowadzania wywiadów, analizują metody kształtowania wizerunku. 

Na zajęciach specjalności marketing medialny przekazujemy szeroką wiedzę o znaczeniu i instrumentach harmonizacji interesów publicznych i komercyjnych, kształtujemy umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami. Specjalność umożliwia studentom zaangażowanie w działalność Radia Ateneum i Telewizji Ateneum. Zapraszamy do słuchania i oglądania naszych audycji w internecie RADIO  TELEWIZJA

Studenci korzystają z odpowiednio przygotowanych i wyposażonych sal dydaktycznych, studia radiowo-telewizyjnego, pracowni komputerowej, sali konferencyjnej.

Ważną rolę w procesie kształcenia studentów odgrywają obligatoryjne praktyki. Współpracujemy w tym zakresie z wieloma firmami i instytucjami.

Specjalność przygotowuje do pracy w promocji i reklamie wszelkich instytucji publicznych i prywatnych.

 

Specjalność rzetelnie przygotowuje do podjęcia studiów II stopnia (magisterskich) oraz podyplomowych.

PRZEDMIOTY KIERUNKOWE

  • Historia mediów w Polsce i na świecie
  • Współczesne media w Polsce
  • Systemy medialne na świecie
  • Stylistyka i kultura języka
  • Retoryka i erystyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie
  • Prawa mediów
  • Etyka dziennikarska
  • Warsztaty dziennikarstwa prasowego
  • Warsztaty dziennikarstwa radiowego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego-montaż
  • Public relations
  • Źródła informacji dla dziennikarza

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE

  • Reklama
  • Warsztat rzecznika prasowego
  • Praca i kariera w mediach
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Podstawy wiedzy o filmie i telewizji
  • Autoprezentacja
  • Warsztat public relations
  • Negocjacje i mediacje
  • Seminarium dyplomowe
  • Wykłady do wyboru/specjalnościowe

Praktyka zawodowa 180 godzin/6 tygodni  w czasie studiów 

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE

  • Filozofia
  • Socjologia
  • Encyklopedia prawa
  • Ekonomia
  • Statystyka i demografia
  • Historia Polski XX wieku
  • Nauka o komunikowaniu
  • Współczesne systemy polityczne
  • System polityczny RP

PRZEDMIOTY POSZERZAJĄCE WIEDZĘ OGÓLNĄ

  • Psychologia ogólna
  • Psychologia społeczna
  • Nauka o polityce
  • Marketing polityczny
  • Kultura elitarna i masowa

INNE WYMAGANE PRZEDMIOTY

  • Język obcy
  • Wychowanie fizyczne
  • Technologia informacyjna
  • Ochrona własności intelektualnej z podstawami informacji naukowej
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy
  • Program na specjalności marketing medialny umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy rzecznika prasowego, osoby odpowiedzialnej za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.  
  • Uczymy studentów trudnej sztuki autoprezentacji, w czym bardzo pomocne jest wykorzystanie profesjonalnego, nowoczesnego studia radiowo-telewizyjnego.
  • Znani i cenieni dziennikarze i praktycy PR-u zapoznają studentów z zagadnieniami budowania i kreowania wizerunku w mediach.
  • Szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
  • Uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)
  • Studenci korzystają z profesjonalnego studia RTV. Dzięki niemu mogą zapoznać się z warsztatem obróbki dźwiękowej oraz nauczyć się przygotowania audycji radiowych. Audycje na żywo mają wierne grono słuchaczy. Przygotowujący je młodzi dziennikarze podchodzą do tematów z pasją i humorem, zapraszają do studia znane osobistości, często w studiu Ateneum gości muzyka na żywo https://www.facebook.com/radioateneum.  
  • Studenci marketingu medialnego zrzeszeni w kole naukowym Infobroker Systemowy rozwijają swoje zainteresowania z zakresu najnowocześniejszych technik i technologii informacyjnych. Traktując wiedzę jako swoisty rynkowy produkt, kształtują umiejętności sprzedawania wiedzy jak to czynią najnowocześniejsze organizacje.
  • Dla osób zainteresowanych sportem na terenie Uczelni działa AZS o bogatej historii mogący pochwalić się znakomitymi osiągnięciami w wielu dyscyplinach.
  • Samorząd Studentów Ateneum jednoczy wszystkich aktywnych, pełnych pasji, gotowych do działania ludzi. Aktywność Samorządu to nie tylko zabawa, bardzo często nasi studenci angażują się w społeczne akcje i działalność charytatywną.

Absolwenci specjalności marketing medialny to cenieni specjaliści z zakresu promocji i reklamy. Znajdują zatrudnienie w instytucjach publicznych i komercyjnych. Posiadają umiejętności i wiedzę z zakresu technik komunikacyjnych i reklamowych, potrafią zarządzać  informacją i wizerunkiem.

Gdzie pracują nas absolwenci?

  • Biura prasowe firm i instytucji
  • Działy marketingu i PR-u
  • Agencje informacyjne
  • Prasa, radio, telewizja

Celem specjalności dziennikarstwo polityczne jest przekazanie szerokiej wiedzy i kompetencji warsztatowych oraz podniesienie  poziomu wiedzy z zakresu nauk społecznych.

Na zajęciach kształtujemy umiejętności rozwijania kontaktów z różnymi społecznościami, poprzez spotkania z politykami i interesującymi osobami nie tylko ze świata medialnego.

Walorem specjalności jest profesjonalne studio radiowo - telewizyjne oraz wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna wsparta także przez uznanych w regionie dziennikarzy.

Specjalność umożliwia studentom zaangażowanie w działalność Radia Ateneum i Telewizji Ateneum. Zapraszamy do słuchania i oglądania naszych audycji w internecie RADIO  TELEWIZJA

 

Ważna rolę w procesie kształcenia studentów odgrywają obligatoryjne praktyki zawodowe. Współpracujemy w tym zakresie z mediami lokalnymi oraz wieloma firmami i instytucjami.

 

Specjalność przygotowuje do pracy mediach.

PRZEDMIOTY KIERUNKOWE

  • Historia mediów w Polsce i na świecie
  • Współczesne media w Polsce
  • Systemy medialne na świecie
  • Stylistyka i kultura języka
  • Retoryka i erystyka dziennikarska
  • Gatunki dziennikarskie
  • Prawo mediów
  • Etyka dziennikarska
  • Warsztaty dziennikarstwa prasowego
  • Warsztaty dziennikarstwa radiowego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego
  • Warsztaty dziennikarstwa telewizyjnego-montaż
  • Public relations
  • Źródła informacji dla dziennikarza

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE

  • Media lokalne i środowiskowe
  • Dziennikarstwo informacyjne
  • Media a politycy
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Fotografia w mediach
  • Dziennikarstwo śledcze
  • Propaganda polityczna w teorii i praktyce
  • Język i atrakcyjność wypowiedzi dziennikarskiej
  • Seminarium dyplomowe
  • Wykłady do wyboru/specjalnościowe

Praktyka zawodowa 180 godzin/6 tygodni  w czasie studiów 

PRZEDMIOTY PODSTAWOWE

  • Filozofia
  • Socjologia
  • Encyklopedia prawa
  • Ekonomia
  • Statystyka i demografia
  • Historia Polski XX wieku
  • Nauka o komunikowaniu
  • Współczesne systemy polityczne
  • System polityczny RP

PRZEDMIOTY POSZERZAJĄCE WIEDZĘ OGÓLNĄ

  • Psychologia ogólna
  • Psychologia społeczna
  • Nauka o polityce
  • Marketing polityczny
  • Kultura elitarna i masowa

INNE WYMAGANE PRZEDMIOTY

  • Język obcy
  • Wychowanie fizyczne
  • Technologia informacyjna
  • Ochrona własności intelektualnej z podstawami informacji naukowej
  • Bezpieczeństwo i higiena pracy

Atutem jest wysoko wyspecjalizowana kadra, profesjonalne studio radiowo - telewizyjne i absolwenci, którzy są zatrudniani w zawodzie dziennikarza.

 

  • Studenci dziennikarstwa internetowego korzystają z profesjonalnego studia RTV. Dzięki niemu mogą nauczyć się jak działa Radio internetowe. Doskonale potrafią wejść w interakcję z słuchaczami za pomocą mediów społecznościowych, z których korzystają na żywo w trakcie nadawanych audycji. Przygotowujący je młodzi dziennikarze podchodzą z pasją i humorem, zapraszają do studia znane osobistości, często w studiu Ateneum gości muzyka na żywo https://www.facebook.com/radioateneum.  
  • Wielu studentów jest autorami poczytnych blogów i projektów multimedialnych

Absolwenci specjalności dziennikarstwo internetowe to niejednokrotnie osoby, które już na studiach znajdują zatrudnienie w mediach. Wielu z nich pracuje w biurach PR  przedsiębiorstw, które rozumieją jak ważna jest komunikacja z klientem w Internecie.  

Gdzie pracują nasi absolwenci?

  • Serwisy internetowe
  • Biura prasowe firm i instytucji
  • Działy marketingu i PR-u
  • Agencje informacyjne
  • Prasa, radio, telewizja

 

 

 

Celem specjalności Specjalista PR i CSR jest przekazanie wiedzy, umiejętności, kompetencji warsztatowych z zakresu komunikacji społecznej. Umożliwia ona nabycie praktycznych umiejętności w zakresie kształtowania opinii publicznej, planowania kampanii  reklamowych i strategii odpowiedzialnego biznesu, a także współpracy z mediami  oraz społecznościami lokalnymi. Na  zajęciach tej specjalności przekazujemy wiedzę o znaczeniu  i instrumentach harmonizacji interesów publicznych i komercyjnych.

Walorem specjalności jest profesjonalne studio radiowo - telewizyjne oraz wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna.

Specjalność umożliwia studentom zaangażowanie w działalność Radia Ateneum i Telewizji Ateneum. Zapraszamy do słuchania i oglądania naszych audycji w internecie RADIO  TELEWIZJA

 

Ważna rolę w procesie kształcenia studentów odgrywają obligatoryjne praktyki zawodowe. Współpracujemy w tym zakresie z mediami lokalnymi oraz wieloma firmami i instytucjami.

 

Specjalność przygotowuje do pracy w promocji i reklamie wszelkich instytucji publicznych i prywatnych. Zdobyta wiedza i umiejętności będą przydatne w dalszej karierze osób zainteresowanych perspektywami rozwoju społecznej odpowiedzialności biznesu w organizacjach pozarządowych i firmach konsultingowych.

 

PRZEDMIOTY SPECJALNOŚCIOWE

  • Reklama
  • Warsztat rzecznika prasowego
  • Praca i kariera w mediach
  • Laboratorium prasowe
  • Laboratorium radiowe
  • Laboratorium telewizyjne
  • Podstawy wiedzy o filmie i telewizji
  • Autoprezentacja
  • Warsztat public relations
  • Negocjacje i mediacje
  • Seminarium dyplomowe
  • Wykłady do wyboru/specjalnościowe
  • Program na specjalności specjalista PR i CSR umożliwia zdobycie umiejętności potrzebnych do wykonywania różnych zawodów związanych z szeroko pojętą dziedziną komunikacji społecznej, w tym zwłaszcza pracy rzecznika prasowego, osoby odpowiedzialnej za wizerunek medialny, a także osoby pracującej w branży reklamowej.  
  • Uczymy studentów trudnej sztuki autoprezentacji, w czym bardzo pomocne jest wykorzystanie profesjonalnego, nowoczesnego studia radiowo-telewizyjnego.
  • Znani i cenieni dziennikarze i praktycy PR-u zapoznają studentów z zagadnieniami budowania i kreowania wizerunku w mediach.
  • Szczególną uwagę zwracamy na problem etyki w mediach, ochrony własności intelektualnej, rzetelności w przekazywaniu informacji.
  • Uczymy o społecznej odpowiedzialności biznesu (CSR)

- Studenci korzystają z profesjonalnie wyposażonej pracowni komputerowej i studia radiowo-telewizyjnego, a w celu realizacji zadań mogą wypożyczać sprzęt taki jak kamery i aparaty i bez problemu korzystać z profesjonalnego oprogramowania.

- Studenci dziennikarstwa tworzą Radio Ateneum (radio internetowe) i gazetę Pryzmat. To właśnie przy składzie Pryzmatu mogą przetestować swoje umiejętności obróbki zdjęć, tworzenia ilustracji, przygotowania materiałów do druku.

Absolwenci specjalności specjalista PR i CSR to cenieni specjaliści z zakresu promocji i reklamy. Znajdują zatrudnienie w agencjach marketingowych, działach marketingu i w szeroko rozumianych mediach. Posiadają umiejętności i wiedzę z zakresu technik fotograficznych, obróbki obrazu.

Gdzie pracują nas absolwenci?

  • Agencje reklamowe
  • media
  • Biura prasowe firm i instytucji
  • Działy marketingu
  • Prasa, radio, telewizja